Select Page

CRO

Verdubbel het aantal bezoekers die je omzet in klanten!

Je kent het wel, je website is helemaal in orde ( indien niet, klik hier ), je hebt wat bezoekers en natuurlijk heel wat vertrouwen in je producten of diensten. Maar toch zet je deze bezoekers nauwelijks om in klanten.

Vooraleer je de efforts in je website opgeeft, er is hoop! Het is namelijk belangrijk om te weten waarom bezoekers niet kopen of contact opnemen (maw. een ‘conversie’ doen). Tegenwoordig is er een overvloed aan data beschikbaar over je website die je kan helpen om deze conversies te optimaliseren.

hoe we helpen

Conversie optimalisatie – CRO & meten

Meten is weten

Instellen analyse tools

Om een optimalisatie te maken in je conversies is het belangrijk om deze op een correcte manier te meten. Hiervoor kan je gebruik maken van gratis tools zoals Google Analytics of van betalende tools die net iets verder gaan en heatmaps, scrollmaps en dergelijke genereren.

Cruciaal in deze fase is bepalen welke conversies jij wil bereiken, zodat we deze samen op een correcte manier kunnen instellen en onze optimalisaties kunnen meten.

Analyse

Blootleggen pijnpunten

Een optimalisatie van de conversion rate gebeurt niet van vandaag op morgen. Na het instellen van de tracking tools, kunnen we in een eerste fase al zien waar de doorstroom van je klanten stopt.

Is dit vanaf minuut 1 op de homepage of loopt het mis bij de contactpage? Stoppen de bezoekers bij het uitchecken of zetten ze geen producten in hun winkelmandje?

Na deze analyse kunnen we stap voor stap je website optimaliseren.

Optimalisatie

Optimaliseer je conversion rate

Dan is het tijd om je website te optimaliseren door aanpassingen in de layout, gebruikte kleuren, lettertypes, …

Hier gaan we steeds gebruik maken van A/B testing waarbij we aan de helft van de gebruikers de huidige versie tonen en aan de andere helft een nieuwe versie met een aanpassing.

Na verschillende iteraties is je website klaar om bezoekers om te zetten in klanten!

FAQ

Veelgestelde vragen